O, o, o, wat een regen vandaag. - Reisverslag uit Badenweiler, Duitsland van WiebelEnCo - WaarBenJij.nu O, o, o, wat een regen vandaag. - Reisverslag uit Badenweiler, Duitsland van WiebelEnCo - WaarBenJij.nu

O, o, o, wat een regen vandaag.

Door: WiebelEnCo

26 Juli 2011 | Duitsland, Badenweiler

We hadden gisteren via diverse sites gezien dat het vandaag slecht weer zou worden. Weinig zon, lage temperatuur en best wat regen.
Toen we vanmorgen opstonden was het zonnig, zelfs zo dat we buiten hebben ontbeten. Na het ontbijt hebben we de rest van de morgen nog heerlijk genoten van de zon. Rond het middaguur kreeg Jarmo het idee om te gaan kijken of het zwembad vandaag de hele dag zou open zijn (boven een bepaalde temperatuur is dat de bedoeling). Hij is dus samen met Lianneke gaan controleren. Het bad was de hele dag open, we hebben direct gezegd dat ze dan ook nog even moesten zorgen voor de vrijkaartjes die we op de camping kunnen krijgen. Ook dat hebben ze dus samen geregeld. Na het nuttigen van overheerlijke tosties zijn we naar het zwembad gaan lopen, stoelen en andere benodigdheden mee. Daar aangekomen zijn de kids direct gaan zwemmen terwijl wij nog heerlijk op ons stoeltje van de zon hebben genoten. Rond half vier was de de lucht wat gaan betrekken en werd het duidelijk koeler. We zijn toen de kids het erg koud hadden dan ook weer terug gegaan naar de caravan. Daar besloten we om nog even in de auto te stappen om naar een uitkijktoren te gaan "Hochblauwen" genaamd. Wat een mooie rit er naar toe was het, veel slingeren, vrij steil en een streekbewoner die vond dat we te langzaam gingen. Wat volgens ons helemaal niet het geval is, je kon af en toe gewoon niet zien of er tegenliggers kwamen. De weg was net iets breder dan 2 auto's. Harrynette heeft de heenweg gereden en ik de terugrit. Op het uitzichtpunt hebben we genoten van .......... jawel het uitzicht. Er staat daar op 1165 meter hoogte een toren waarop je rondom een geweldig beeld hebt. Toen we daar waren zagen we, toen nog boven Frankrijk, een aantal heftige buien met onweer hangen die de richting van Badenweiler op kwam. Op weg naar de camping nog even boodschappen gedaan voor het avondeten, heerlijk rijst met kipfilet en zoet/zure saus. Ook deze maaltijd heerlijk buiten gegeten. Pas daarna begon het wat te spetteren. We hebben nog een lekker bakkie gedaan met DE streektaart en UNO gespeeld voor het tijd werd voor de kids om naar bed te gaan. Hopelijk wordt het morgen weer net zulk slecht weer.