Het meervoud van pech... - Reisverslag uit Honfleur, Frankrijk van WiebelEnCo - WaarBenJij.nu Het meervoud van pech... - Reisverslag uit Honfleur, Frankrijk van WiebelEnCo - WaarBenJij.nu

Het meervoud van pech...

Door: Harrynette

24 April 2019 | Frankrijk, Honfleur

Vanmorgen hebben we de bus afgegeven bij de garage. Rond 18.00 uur kunnen we komen om hem te halen. We starten de dag maar met een goede kop MacDonalds koffie. Die serveren verrassend lekkere cappuccino. Terwijl we daar zitten begint het te plenzen van de regen en dat terwijl we ons vandaag moeten redden met onze fietsen. Dus hebben we maar een tweede kop cappuccino genomen. Gelukkig werd het rond een uurtje op 11 wat droger en zijn we richting Honfleur gereden. We hebben een kaartje gekocht voor de rondvaart naar de Pont du Normandië en een stukje langs de kust. Ze zouden alleen afvaren als er meer dan 12 mensen meegingen. Gelukkig gingen er uiteindelijk zo’n 17 mensen mee en werd er gevaren. Een rondvaart met volledige Franse beschrijving wat je ziet is een bijzondere ervaring. Gelukkig hadden ze op de volledige rondvaart van 1.30 uur ook 2 minuten in het Engels over de Pont du Normandië (Die hele hoge grote brug).
Na de rondvaart hebben we onszelf nogmaals op mosselen getrakteerd. Ze waren weer erg lekker. Maar ja, nu was het 14.00 uur en we hadden eigenlijk alles wel gedaan in Honfleur. We zijn naar de Tourist Information gegaan, omdat ze daar misschien nog wel ideeën hadden die we nog niet gezien hadden. Daar was het erg leuk binnen en heel handig ze hadden er een toilet. Overigens zijn bijna alle toiletten hier al genderneutraal. We kwamen er achter dat we een straatje nog niet gehad hadden, dus die hebben we daarna nog maar even gelopen. Na een kopje thee zijn we via de Lidl toen iets wat vroeg toch maar naar de garage gegaan. Het regende weer flink, dus dan daar maar binnen zitten wachten.
Rond 18.00 uur kwam de baas naar ons toe. Hij had teleurstellend nieuws. De nieuwe dynamo die er in was gezet kregen ze niet functionerend. Het leek erop dat deze stuk was. Dit nieuws kwam in, wat Jack noemt Frengels, dus misschien klopt de uitleg niet helemaal. Morgen gaan ze een nieuwe poging ondernemen. We werden voor de garage voorzien van stroom en mogen hier de nacht blijven staan.
Dat we een beetje balen lijkt me duidelijk. Eerst dachten we dinsdag weg, toen woensdag en nu maar blijven hopen op donderdag. In elk geval fluiten de vogeltjes hier ook. Hebben we een warm bed en nu ook een lekker bakje koffie. Tot het volgende, hopelijk positievere, verslag.

• 24 April 2019 - 17:48

T. Den Besten:

Jammer jammer. Houdt nog even vol. Liefs pama

• 24 April 2019 - 18:04

Petra:

Balen zeg! Hopelijk morgen meer geluk.