Meervoud wordt kwadraat - Reisverslag uit Honfleur, Frankrijk van WiebelEnCo - WaarBenJij.nu Meervoud wordt kwadraat - Reisverslag uit Honfleur, Frankrijk van WiebelEnCo - WaarBenJij.nu

Meervoud wordt kwadraat

25 April 2019 | Frankrijk, Honfleur

De nacht bij de garage was niet echt om over naar huis te schrijven, dus vraag ik me af waarom ik het toch doe. Lang verhaal kort, vanwege het vele geluid om ons heen hebben we met het dak naar beneden geslapen.
We zaten nog net aan ons ontbijt toen de eigenaar van de garage al aan kwam. Redelijk vlot zijn we onze laatste dingen gaan pakken. Al snel kregen we de volgende domper om onze oren. De volgende dynamo zou pas morgen binnen komen. Hij gaat dan wel proberen hem er tussen de middag al in te hebben.
We kregen een leenauto aangeboden om zo toch nog iets meer van de omgeving te kunnen zien dan Honfleur. Een zeer vriendelijk gebaar, wat we hebben aangenomen. We zijn langs de kust gaan rijden, in de hoop in elk geval het eerst D-day strand te bezoeken. Na een kilometer of 20 begon de koppeling van de auto raar te doen en kon Jack niet meer schakelen. Zo konden we niet verder rijden. De eerste parkeerplaats die we konden vinden zijn we gaan staan en hebben met de garage gebeld. Tja, het kwam wel vaker voor bij die auto. Als we terug zouden komen konden we een ander auto krijgen. We zijn terug gegaan en ineens deed de koppeling het weer. Maar een andere auto wilden we niet mee. Er heeft nu al zoveel tegen gezeten dat het voor mij niet goed aanvoelde.
We hebben lunch verzameld en zijn naar het park gegaan. Daar hebben we grotendeels in de zon heerlijk gezeten en gegeten. Ook toch maar weer even bellen met de ANWB of ze niet iets voor ons konden betekenen. Als we morgen nog steeds geen rijdende bus hebben regelen zij de thuisreis. Ook de reisverzekering hebben we gebeld. Na een vervelend keuze menu, lang wachten en een vervelend wachtmelodietje, werden we te woord gestaan. Ofwel, ons nummer werd genoteerd en we zouden worden teruggebeld. Dat moeten ze nu (20.30uur) nog steeds doen.
We hebben besloten een hotel te nemen. We gaan niet nog een nacht bij de garage kamperen, zonder voorzieningen. We hebben een kamer geboekt in de Tulip Inn. Spullen uit de bus gehaald en daarna er toch nog maar een fijne dag van gemaakt. Gewandeld naar een mooi uitzichtpunt, de kapel van Notre Dame de Grace bezocht, in de zon gezeten, kopje thee met een crêpe genuttigd en in het hotel in de stoomcabine en lekker relaxen. Morgen hoeven we pas rond 12 uur de kamer uit. Hopelijk is dan de bus eindelijk klaar.

• 25 April 2019 - 17:09

Karin:

O nee, Harrynette, wat een toestanden.
    Je zou bijna weer naar je werk toe willen.....

• 25 April 2019 - 17:14

Gelukkig zijn er ook leuke dingen... We maken er ondanks alles maar het beste van.

• 26 April 2019 - 03:44

Petra:

Wat een tegenvallers!

• 26 April 2019 - 11:39

Lia:

Hoi,wat een pech allemaal, het staan op de parkeerplaats vd garage is idd niet ideaal, vorig jaar ook 3dg meegemaakt. Maar jullie maken er het beste van, hopelijk genieten jullie toch nog een beetje van het weg zijn. Anwb heeft ons heel goed geholpen vorig jaar, dus mocht het niet lukken met het maken

• 26 April 2019 - 11:43

Lia:

Verkeerde knop in gedrukt ; )
    komt het vast goed met terug komen.
    Ondanks alles ,nog een fijne tijd. groetjes van ons