boodschapjes en Diekirch - Reisverslag uit Ermsdorf, Luxemburg van WiebelEnCo - WaarBenJij.nu boodschapjes en Diekirch - Reisverslag uit Ermsdorf, Luxemburg van WiebelEnCo - WaarBenJij.nu

boodschapjes en Diekirch

Door: Jack

12 Augustus 2013 | Luxemburg, Ermsdorf

Vanmorgen was het niet zo zonig dus was het in de voortent niet zo warm, er werd daardoor lekker uitgeslapen. Na het ontbijt zijn we naar Ingelsdorf gegaan want daar zijn zowel een Aldi als een Lidl te vinden. Wat een leuke wegen zijn hier, slingeren door de velden aan de rand van klein zwitserland. Behoorlijke hoogte verschillen en mooie uitzichten. Bij Ingelsdorf aangekomen was het eerste wat we zagen een mac, maar daar waren we niet naar op zoek. De weg was wel weer erg bekend, dus het parkeervak was snel gevonden.
Na de boodschapjes een stukje terug gereden naar Diekirch, geparkeerd naast de Sure voor het waanzinnige bedrag van 1€ voor een periode van10h. Die periode is dan wel tussen 8 en 18 uur. Naast de parkeerplek wilde we even gaan picknicken dus alle spulletjes uit de auto en naar het water. Op dat moment was er een wolk die vond dat ie vol was dus begon het dikke druppels te regenen, we hebben toen maar op z'n zwervers gegeten (onder een brug).
Na het eten het centrum van Diekirch in gegaan, helaas waren er nog een groot aantal winkels gesloten en zijn er meer restaurantjes en barretjes dan "normale" winkels. We waren dus vrij snel uitgekeken in Diekirch. Op de terugweg zagen we flinke buien hangen, die hebben we dus ook op de camping gezien en gehoord. Vanavond een heerlijk vispannetje gegeten. Na de afwas hebben we nog een paar spelletjes Kubb gespeelt en is er ooknog even gebatmintont. Nu lekker koffie en thee gedronken en misschien straks nog een spelletje.
Morgen gaan we treinen, het OV is hier heel goed betaalbaar en veel goedkoper dan rijden naar en parkeren in Luxemburg. Daarover morgen meer.
Groetjes van ons.

• 13 Augustus 2013 - 00:30

Dicky En Jaap:

eindelijk een reactie van ons. we zijn blij dat we elke dag op de hoogte worden gehouden
    van het wel en wee van jullie en de kinders zodat we weten dat het niet alleen zonneschijn
    is maar jullie hebben een mooi programma gemaakt en uitgevoerd dus geen moment van
    verveling veel gezien van de omgeving en er gebruik van gemaakt, spectaculaire voorvallen
    hoef je niet te verwachten maar saai is het zeker niet veel plezier in de verdere dagen, en ik zal nog wel eens reageren. (hier begint het te stortregenen) en ik ga te bedde.